söndag 16 mars 2014

Vävglädje X 2 !!

Igår hade vi årsmöte i Sydostvävarna, vi bytte ordförande till Monika Karlsson för Anette Pettersson har blivit mormor och har därför andra trevliga åtagande, som drar mer än att vara ordförande för våran region.
 
En trevlig ordförande avgick och vi har fått en lovande ny ordförande i Monika.
Jag forsätter som vice ordförande men tror inte att jag får så mycket att göra, med Monika som ordförande för Monika "kan hålla många bollar i luften". Vi har det så trevligt i våran styrelse så det är alltid lika roligt att åka på styrelsemötena i Sydostvävarna.
 


Väl hemma igen kom inspirationen tillbaka.
 Min ena mattväv har stått still i en månad nu men nu så.
repade jag upp 20cm av min påbörjade matta som jag inte gillade :
 
Och började på nytt:
 Nu fungerar mönstret och vävningen går framåt!

Min väv-bok är Sagan om Ringen inspelning av P1 radioteater.
Kanske ska jag döpa mattan efter någon av Tolkiens figurer...
 

 
 

3 kommentarer:

  1. Ibland är det bra att låta väven stå och mogna till sig... den mattan kommer att bli fin och med,jättesnygga färgkombinationer i bårderna/ Kram Irené

    SvaraRadera
  2. Woops, här hajar man till när man ser sig själv.
    Haha, jooodå- du kommer att få mycket att göra- du ska hålla reda på mig! :).
    Men det var en mycket trevlig dag-det håller jag med om.Det verkar som vävare är trevliga människor över lag....alla fall i sydostvävarna.
    Tror det blir en härlig trolsk matta.
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  3. Gratulerar Sydostvävarna som fått en trevlig ordförande. Ska bli kul att se din nya matta.
    kram Birgitta

    SvaraRadera