torsdag 13 mars 2014

Vårkänsla

Nu blommar minipåskliljorna både inne och ute...
 Varje år köper jag minipåskliljor som jag njuter av tills de vissnar sen planterar jag ut dem så de blommar så fint ute kommande vårar.
 
Jag har vävt klart min filt på vävstugan.
Filten är ca 135 bred och 8 trampor så den var jobbig att väva med min korta räckvidd, det känns både i axlar och ben efter att ha vävt 2 timmar åt gången.
Nu har jag börjat väva i mina vävstolar igen, mattor och handukar sitter i mina vävstolar just nu.
 
Jag har inte stickat klart sjalen jag började efter jul men nu snart så....uddkanten  tar tid att sticka samtidigt som jag maskar av sjalen.
Naturligtvis har jag också två par sockar och en sjal till på stickorna.
Ibland stickar jag på min dominofilt i restgarner men den får ta sin tid.
 
Varför kan jag inte bara ha en stickning åtgången ?!
Det är så roligt att börja på nya stickprojekt..  
 

2 kommentarer:

  1. Håller med dej. Det är jobbigt med breda v ävar även om man har långa armar. Idag har jag vävt en fipsmatta och fortsätter med nr två i morron.
    kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är en fysisk omöjlighet att bara hålla på med en stickning i taget. Man behöver variation. Tyvärr av priset, att det tar lite längre tid med vissa projekt...
    Tar du med nåt o visar imorgon? Jag tar med sockarna i modell Våfflan-så roliga.
    ses- kram Monika

    SvaraRadera