tisdag 18 mars 2014

2 dagar med paket i brevlådan !

 Lycka är att få paket !
 
Igår fick jag ett paket från min Hemlisvän :o))
Fina garner, en Kumihimo platta, fröer och en bok om odling på 8 m2.
Dessutom en god 70% choklad och ett kort.
Det gröna garnet är Z-spunnet och de blå garnet jag fick i förra paketet är också Z-spunnet, det blir nog till ett par fina vantar i tvåänds-stickning med lite vitt Z-spunnet garn som jag har i mina garngömmor.
 
Vem är min hemlis ??
 Jag har en liten aning, kanske har jag träffat henne i något sticksammanhang.
Kanske gissar jag fel...
Tack snälla, min Hemlisvän för de fina paketen du har skickat!!
 
Paket nr 2
 
Idag fick jag ett paket igen, idag var det en Zoom Loom från Limmo-design.
 
I höstas visade Ringvor Gustavsson från Västerbottenvävarna, en Zoom Loom på Ordförandekonferensen för Riksföreningen för Handvävning.
Den väckte intresse, Ringvor hade köpt den från USA, men nu har Limmo-design tagit hem den.
Jag beställde mig en liten Zoom Loom för att leka lite med restgarner som jag har.

4 kommentarer:

  1. Så mycket fint du fått. Vad gör man med en zoom loom för något och hur fungerar den?
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka dagar du har! Paket på paket. Så roligt.:)
    Härliga färger på garnerna..o andra roliga intressanta saker.
    Zoom loom är nytt för mig, det får du berätta o visa mer om när du tränat lite.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag tror du kan ha fel i vem jag är. Vad jag vet så har vi inte träffats i "real life" om du inte har varit på Stickfest i Väst. Hoppas salladen blir god. Jag har köpt en påse till mig själv också. //Hemlisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Hemlisvän , vi har nog inte träffas för jag har inte varit på Stickfest i Väst.
      MEN du är en hejare på att träffa rätt när det gäller paketen till mig, jag gillar tvåändsstickning, god choklad och lakrits. Dessutom har vi 5 små odlingsplättar där kommer jag att odla sparris-salladen med mina kryddväxter.
      Kram Eva-Lena

      Radera