måndag 3 februari 2014

Fixar och donar !

Jag fixar och donar, städar och slänger !
 
Jag rensar bland mina garner.
Broderigarner sorteras så jag hittar lättare när jag behöver något. Gamla broderi-mönster slängs.
Jag rensar bland mina ullgarner, växtfärgade garner sorteras ut och ges bort, sen sorterar jag garner.
Nokamgarner ( kamgarn 12/2 ) kom ur sina kartonger och upp i garnhyllor. Moragarnet ( kamgarn 20/2 ) sorterades bättre i sina fack, så många härliga färger !
Två stora sopsäckar med garn och textil ska till tippen.
En stor kartong ska till Kyrkans loppis.
Skönt när det är gjort!
Ett par raggsockor storlek L och ett par beställda sockor i Opalgarn storlek LX har jag sköljt upp och nu får de torka på det uppvärmda badrumsgolvet.

Den svarta trasmattan fållar jag !
 
Jag ligger efter med mysterie-sjalen... 
Januaris sockar är inte klara, men snart ....
Jag lyckades inte med ordinarie häl enl. mönstret så jag stickar på hälen sist.

 


 

3 kommentarer:

  1. Många järn i elden som vanligt ser jag :). Du är fantastisk.
    Bra reportage i vår tidning...väntar med spänning att få den i pappersutskick, så jag ser bilderna bättre.
    Ha det bra, kram. Monika

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken fart det är på dej. Förstår av Monicas kommentar att det ska komma ett repotage. Ska bli roligt att läsa. Nu är vintern på väg bort, men det kommer nog mer snö vad det lider.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Som sagt, en del har fler timmar på ett dygn än andra har! ;)
    Duktig är du och ju mer man blir av med, ju mer energi får man - det är min erfarenhet - fast du tycks ju inte behöva mer av den sorten! ;)
    Christina (W)

    SvaraRadera