måndag 10 februari 2014

"Blocka sockar" ?!

Jag gillar att sticka sockor men har inte haft någon bra metod att blocka dem!

Ritade av en socka, klippte ut mallen, tejpade mallen på en tunn skärbräda och skar sen ut min blocknings verktyg!
 
Klart!!!
 
Provade med två sittdynor också och de var mycket enklare att forma.
 
Jag trädde på sockorna och sprayade dem med vatten,
så nu hänger två par sockar på blockning på den kalla handduktorken i tvättstugan.
 
Tänk att det var så enkelt att göra "Strump-blocken".
Idéen hittade jag på nätet Google och YouTube .

 
 
 



3 kommentarer:

  1. Vad smart du är... det blev ju toppenbra!

    SvaraRadera
  2. Milde tid så smart!! Jag har aldrig blockat strumpor, men det ska ajg nu.
    Jag har redan börjat på det blåmelerade garnet till sockor till mig själv som jag fick av hemlisvännen. Det var bra du fick mig med på det :). Du har fått med mig på både ditten o datten du ;).
    Du stickar så himla fina strumpor- en inspiratör är vad du är.
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  3. Fiffigt, även om jag i och för sig kanske kan tycka att det inte är nödvändigt? ;)
    Christina W

    SvaraRadera