tisdag 28 januari 2014

Stickameras Hemlis

Jag har en Hemlig vän som jag ska skicka paket till !
Vill du också få en Hemlig vän så gå in på www.stickamera.se och anmäl dig senast 31 januari.

Man får 20 frågor att besvara, så här kommer mina svar:
 
1. Vilket garn tycker du mest om ?                         Allt utom acryl.
2. Vilken är din favoritfärg ?                                   Blå, petrol, röd ....
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?     Orange, gult, rosa.
4 Vilka sorts stickor tycker du bäst om ?                 Strumstickor och rundstickor i metall el trä.
5. Hur länge har du stickat ?                                     Sen jag var 5 år.
 Anser du sig vara nybörjare avancerad eller mittemellan ?   Mittemellan till avancerad
6. Dricker du kaffe ? Te?                                          Kaffe på morgonen o te på kvällen.
7. Allergisk mot något ?                                            Lanolin Ullfett = otvättade ullganer.
8. Vilken slags musik tycker du om ?                       Lyssnar på det mesta.
9. Favoritgodis ?                                                       Choklad, Mariannegodis, mint
10. Håller du på med något annat skapande?            Väver, broderar lite, virkar ibland
11. Vad är roligast att sticka ?                                   Sjalar, pulsvärmare, sockor.
12. Prenumererar du på någon sticktidning?             Nej, håller mig till www.ravelry.com
13. Har du något drömprojekt på önskelistan ?         Vantar i ev. tvåändsstickning.
14. Använder du pulsvärmare ?                                  Ja ibland, mitt handledsmått är 17 cm.
15. Tycker du om att sticka handledsvärmare ?         Ja. Vill sticka Estniska muddar.
16. Stickar du sockor ?                                              Har alltid minst ett par sockor på gång.
17. Vad har du för fotstorlek ?                                   24 cm i längd o 26 cm som bredast.
18. När fyller du år ?                                                  16 juli
19. Stickar du med pärlor ?                                        Det händer ibland.
20. Vilken slags böcker läser du ?                              Deckare, må bra böcker, faktaböcker

Jag fastnar ofta framför datorn i olika bloggar eller på ravelry.
När jag väver så lyssnar jag på talböcker men har lovat mig själv att läsa mer med ögonen i år, har hittat tillbaka till biblioteket igen.
Jag har nog garn i hela huset både vävgarner och stickgarn. Det är tur att vi bor i en villa med källare, vävstolarna just nu 3 st finns i källaren och runt min fåtölj finns  minst 3 stickningar som är på gång.

Vi som bor på Trollstigen är min man, jag och våra två Tollartikar.


2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få veta lite mer om dej. Jag har suttit och letat i gamla i kyrkböcker efter släktingar på 1700-talet. Men hittar dem inte, så jag ger upp för ikväll.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej min vän :)
    Vi tycker ganska lika om saker och ting ser jag. Fast det visste vi ju innan.
    Jag har fått min hemlisvän att skicka till, och även fått en hemlisvän som ska skicka till mig. Tack för puffen.
    Kram Monika.

    SvaraRadera