lördag 30 juni 2012

Sockor o mattor

När regnet slår mot fönstret blir det lätt så att jag sitter framför datorn lite extra.
REA hos Gudrun Sjödens och jag klickar hem en prickig kjol och en basrandig tröja.
Hos Adlibris klickar jag fram en stickbok och en vävbok ur min "önskelista":

Av Ann-Mari Nilsson
Hade jag bläddrat i den innan jag köpte den hade den fått stått kvar i bokhandelns hylla.
Jag känner igen de flesta vävarna från andra vävböcker som står i min bokhylla.
Boken är nog så bra för den som nyligen har börjat väva och vill få inspiration.


Knit Socks! av Betsy Lee McCarthy med 17 mycket trevliga mönster på sockor. Många bra tips och förklaringar, mönstrena är lättförståliga. JÄTTETREVLIG bok väl värd 100:- som den kostade på www.Adlibris.se


Tur att jag köpte hem en del Fabelgarn när det var vårrea på Dropsgarner, så nu kan jag sticka sockor ur Knit socks ! utan att behöva gå till garnaffären i sommar.

När ska jag ta mig tid att väva mattor tro?!
Jag får nog göra ett arbetsschema så jag inte bara stickar sockor i sommar.

2 kommentarer:

  1. Jo, det är fördelar och nackdelar att handla på nätet......
    men en stickbok kom i rätt händer förstår jag :).
    idag har jag rivit lite matt-trasor ute i solen.

    Ha en fortsatt bra helg o vecka, vi hoppas det fina vädret stannar hos oss nu.
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  2. Tittar in lite i bloggen och funderar lite på vad jag ska mixa ihop till dig under juli. :) Jättespännande!

    SvaraRadera