lördag 2 juni 2012

Bröllop!

Idag gifte sig min brorson Andreas med sin Maria i vår äldsta kyrka: St:a Gertruds kyrka.
Kyrkan är från 1600-talet och har sett Danskarnas krig mot oss smålänningar!
Tyvärr är många gamla målningar överkalkade i kyrkan men den är värt ett besök ändå!

En fin detalj från kyrkdörren: den  har fårskinn som tätning mot drag!

På förmiddagen hann jag väva det sista på Britts matta, så den är nerklippt!
Imorgon ska jag börja väva en ny matta, men hur ska den se ut tro?!
Jag får sova på saken!

1 kommentar:

  1. Roligt med bröllop!
    Och roligt med nerklipp i vävstolen också.
    Och roligt att änka på ny matta.

    Vad roligt du har:). Härligt.

    Här har första chocken lagt sig,och jag har fått en helg för mig själv. Det behövde jag.

    Kram Monika

    SvaraRadera