måndag 23 januari 2012

Ny mattvarp i vävstolen

Snälla goa  Birgitta med Utsikt från vävstugan har gett bl.a mig en fina award

 

Nu vill jag skänka den vidare till fem bloggare som jag tittar in hos då o då
Visa Lisa som har designat Gratitude sjalen som jag älskar att sticka.
Par i Stickor det är alltid lika intressant att se vad andra stickar.
Elsys stickdesign som stickar så fint och ofta hittar garn på sina resor.
Tant Kofta vars mönster och garn är så ljuvliga.
En Till Stickblogg som också har så mycke kunskap om textil.

Ja jag läser så många andras härliga bloggar och får så mycket input av er där ute i cyberrymden.

Jag har satt upp en blå mattvarp och slagit in några cm trasor till mattans fåll, just nu grubblar jag på hur jag ska väva mattan, vilket mönster ska det bli????
Jag vet att den ska bli BLÅ men hur och ska jag randa den om så hur ?
Så jag stickar lite på en blå sjal och funderar vidare.
Foto på sjalen kommer när den är blockad och klar,
 medan mattan kommer jag att fota i vävstolen när jag har bestämt mig hur jag ska väva den.


1 kommentar:

  1. Ibland är det bra att låta väven vila lite och fundera.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera