tisdag 24 januari 2012

Hemlis 8

Jag är med i Stickamera´s  Hemlis 8 och här är mina svar på frågorna:


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?-- Naturmaterial främst ull, gärna merinoull, alpaca och silkesblandningar.

2. Vilka är dina favoritfärger? --Blått, petrol, veronagrönt, rött, svart och ecru.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Gult, orange o pastellfärger.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) --Rundstickor  i alla material, även raka och strumpstickor. Kan jag så använder jag helst rundstickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?-- Sen jag var 5 år för läng länge sen, jag är nog mittemellan

6. Dricker du kaffe? Te? - Morgonkaffe och kvällste

7. Är du allergisk mot något? - inga födoämnen

8. Vilken slags musik tycker du om? - Enya, irlänskt, Queens allyssnare dock ej dansbandsmusik

9. Favoritgodis? -Mörk choklad, Marianne godis.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) - jag väver, stickar, virkar och broderar .

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Sjalar gärna i spetsstickning,
      mössor,sockar, tröjor--- ja allt

12. Prenumererar du på någon sticktidning?  Stickmagasin + Kreativ stickning

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? - Sticka en kofta uppifrån o ner.

  14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? - Ja gärna, 17 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? - Ja

16. Stickar du sockor? -Ja

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) - 25 cm - 27 cm storlek 39

18. När fyller du år? den 16 juli

19. Stickar du med pärlor? - Ja i pulsvärmare

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) - Deckare, just nu den senaste Donna Leon boken och så läser jag gärna måBra romaner.


Vill du berätta mer om dig själv så får du gärna göra det!
 Jag bor med man, två hundar i en villa, vars källare är ockuperad av våra olika hobbis, vävstolar, garn, pilgiftsgrodor (min makes hobby), faktalitteratur och datorer. Barnbarnen , sonen och sonhustru med hund bor på samma ort så vi har nära till dem.

Tillbaka

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det var roligt att läsa dina svar:). En del skulle jag kunnat skriva likadant själv. Vi tycker tydligen lika om en hel del.- fast jag är ingen duktig stickerska som du. Jag är oxå så sugen på upp o nerkofta- får se om vi kan sporra varandra :)?
    kram Monika

    SvaraRadera