tisdag 20 mars 2012

Mattan "Fågel Blå"


Nu väver jag den sista mattan,  den får heta "Fågel Blå" som arbetsnamn, sen är varpen slut. Redan går funderingarna på vad jag ska väva sen, en mattväv blir det nog i denna vävstol, men vilken varp och hur bred ska den bli, ja det tål att fundera på!


Lavendel påsar hade jag tänkt sy, enkla, snabba av material jag har hemma! Som vanligt trivs vi inte samman , symaskinen och jag så det fick bli en kompromiss:
Virkade mormorsrutor med en innerkudde av svart tyg fylld med lavendel och linfrö. Det blev en lavendelkudde / nåldyna i rött (rödare i verkligheten) svart, vitt o grått.
Det är ju inte alltid som det blir som man tänkt sig, men det får duga.


2 kommentarer:

  1. Gillar Fågel Blå och dina lavendelkuddar.
    Hoppas allt är bra på ostkusten.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Haha, nej det är en bonus, när det blir som man tänkt sig.
    Men mattan var ju kanonfin!!!!Så jämna fina färgpartier du har! Den måste du väl va nöjd med i allafall?!

    Jag tycker lavendelkuddarna blev jättesöta, men jag vet ju inte hur det såg ut i ditt huvud förstås;)
    Ha en trevlig helg- synd att vi inte träffas på lördag.
    Det får bli en annan gång.
    Kram Monika

    SvaraRadera