lördag 11 februari 2012

Nästan bara stickning

I veckan som gick har jag inte vävt mycket utan mest stickat ; Raggsockar ! Inte så roligt men nödvändigt eftersom jag har fått beställningar. För golven är kalla när vinden viner och termometern visar minusgrader...

Dessutom har jag skickat iväg paket, ett Hemlispaket, ett antal rundstickor och min Merry sjal som ska visas på Sy mässan i Sticka.orgs monter. Det skulle vara roligt att titta in i deras monter för att se hur andras sjalar ser ut o känns, mönstret är detsamma men inte handlag o garnkvalitet.
Jag har jobbat i vår konsthantverksbutik en dag i veckan och fixat bokslutet.
Så har jag kopplat av och lagt klart mitt puzzel!

2 kommentarer:

  1. Dina sockor ser så fina ut. Och sjalen är ju helt enkelt underbar. Och så har du hunnit göra klart ditt puzzel också. Inte dåligt.
    Vad roligt det varit att åka på syfestival, men har inte tid till det. Ska ju ut och flänga en hel del framöver.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Va roligt att din fina fina sjal ska va med på utställning! Helt befogat!
    Och sockarna är ju bara såå fina.
    jag är så lessen att jag inte kan arbeta med ull- det skulle tillföra mycket.

    Festligt pussel:)
    Ses snart.
    kram Monika

    SvaraRadera