tisdag 28 februari 2012

Kofta uppifrån o ner

Jag har börjat på min Uppifrån o Ner Kofta:
Oket av koftan (svårfotad)

Garnet blev ett från Östergötlands Spinneri och inte Drops alpaca som jag hade tänk från början.
Jag har gjort mig illa i benet så det blir inget vävt men destomera stickat.

Jag var en sväng till stan och passade på att titta in till en av stadens garnbutiker. Naturligtvis kunde jag inte hejda mig när jag hittade ett garn i en glad färg och så Knit Pro stickor som jag vill testa.



2 kommentarer:

  1. Vilket fint garn du hittat - gillar färgerna på det. Ska bli roligt att se vad du gör av det. Jag stickar på min sjal på kvällarna. Sparade nystanet med garnet som jag vill göra sjal av och testar med ett annat först.
    Så fint löv du gjort.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. OJ, vad duktig du varit med koftan! Det blir en riktigt somrig kofta.
    Jag "drar mig lite" för att börja räkna på den....rädd att det blir fel, men ska naturligtvis ta tag i det vad det lider.
    Har det blivit värre i foten?. Det brukar ju kunna bli det efter nån dag.Otur! Hoppas det blir bra snarast.Tur att du kan sticka.

    Härligt garn:). o stickorna är toppen.Jag har bara de korta till rundsticka med kabel, o de är bra- fast jag har brutit av en....sånt kan hända med trästickor o mig...
    Krya på dej!. Kram.

    SvaraRadera