torsdag 23 februari 2012

Candel flame sjal

Min fjärde sjal är färdigstickad o blockad. Den var rolig att sticka men det är inte min färg. Det finns säkert andra som passar i soft pink. Sjalen får ligga till sig i presenthyllan, den kommer nog väl till pass när någon t.ex fyller år .
Nu har jag bara Ingrids sjalen som jag ska sticka klart innan jag "får" börja på en ny sjal.
Idag har jag plockat fram garn till en Uppifrån o ner kofta a´la Tant Koftas recept.
Jag ska sticka koftan i Drops Alpaca garn, det ska bli så roligt att sticka en kofta.

2 kommentarer:

  1. En fin sjal till i vackert mönster, men jag är inte heller någon fantast av rosa. Sällan en färg som jag använder.
    Jag sitter här och läser Solvögat och ska bestämma vad jag ska vara med på i Ystad och det är inte det enklaste. Verkar som jag får åka ensam från vår region.
    Vi har jättehalt här efter regn och sedan kallt i natt och så idag har solen värmt och nu går nog tempen under nollan igen.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Va flitig du är! Den blev kanonfin. Jag skulle aldrig klara att sticka sånt mönster.Är det inte svårt?- klart det är. Här körs med räta hela vägen....

    Jag har också köpt uppifrån o ner mönstret- . Ska vi börja snart?
    ses imorron om allt går väl o jag hittar.
    kram :)
    Monika

    SvaraRadera