fredag 2 september 2011

Böcker

Idag fick jag ett paket med böcker!
 The best of Knitter´s magasin ....Shawls and scarves.
 och dessutom "värm en liten" och James Olivers nyaste bok middag på 30 minuter.
Så nu har jag intressant läsning i helgen och så blir jag så sugen på att laga god mat och börja på ett nytt stickprojekt.

Just nu stickar och väver jag för att ta ner till vår affär, men på söndag ska jag ta "ledigt" och sticka på min petrolblå sjal till mig själv.

I veckan har jag tränat min ena tik att söka gula kantareller, i år är det lättare för skogen är "full" av svamp och det är lätt att få hunden att hitta svamp. Våra Tollartikar är jätteduktiga på "golfbollssök" och borde inte vara svårlärda när det gäller "kantarellsök", de hittar bollar från flera meters håll och letar upp bollen och tar den i munnen, men kantarellerna ska de ju bara markera och det är nog svårast att få hunden att markera och inte ta den i munnen. Men det ska vi nog lösa så matte o husse får äta svampen och hunden får godis istället för svamp i magen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar