lördag 27 augusti 2011

Utflykt

Idag åkte jag med några vänner till Virserums konsthall för att se "Textilsommar" en utställning av broderier, vävar, stickat, virkat och alla tänkbara textila hantverk.

Det som stack ut av det stickade var denna cykel, tyvärr noterade jag inte vem som hade skapat detta mästerverk.
Det blev en mycket trevlig utflykt, så utställning är värd att besöka innan den stänger i början av september, den är öppen tisdag-söndag kl: 11-17.

Jag har stickat klart två par raggsockor och stickar nu de sista varven på ett par pärlmuddar i blått med guldfärgade pärlor.
Imorgon ska jag väva klart en matta i rött, "Rödluvan" är arbetsnamnet på den men den kanske inte ser ut som en rödluva när jag tar ner den från vävstolen.
När jag är klara med pulsvärmare och mattan ska jag börja sticka Sjalen Gratitude designad av Visa Lisa....jag längtar så att få sätta stickorna i garnet och fördjupa mig i mönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar