tisdag 16 augusti 2011

Novis i bloggande!

Nu har jag följt andras bloggar om stickning och vävning, tänk att det finns så många kreativa kvinnor o män som sitter i "stugorna" och skapar fantastiska textila konsthantverk.
Jag vill skapa min egen blogg för att skriva om vad som händer med mina garner både som väv och stickat och lite om min vardag med hundarna. Jag är omgiven av garn mest hela dagarna men kan inte låta bli att köpa mer garn när jag kommer in i en "godisbod", läs garnbutik. Jag har vävgarn och ullgarn upp efter väggarna i mina två vävrum eftersom jag har haft en väv o garnaffär men den som har, vill alltid ha mer, och det kommer alltid så mycke nytt inom garnbranchen.

Just nu stickar jag pulsvärmare med pärlor, swallowtail sjal, sockar och raggsockor.

I vävstolen har jag två mattvävar och en dukväv uppsatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar