söndag 25 september 2011

GARNKRAMARE

På gång just nu: tyg är färgat och ska skäras i remsor till mattrasor till en höstmatta.
Lingarn 16/1 i höstens färger ska varpas och sen vävas till sköna sjalar.
En sjal i Drops Vivaldi är snart klar.

Jag har massor av garn men det gäller att komma på vad jag ska sticka o väva av allt.

Jag drev en garnaffär i flera år (den är nerlagd nu)
så jag har ett lager kvar av ullgarn o vävgarner.
Så jag ser allt vävgarn när jag sitter o väver
och funderar på vad jag ska väva när jag är klar med denna väv.
MEN jag kan ju inte låta bli att köpa mer garn när jag hittar ett mysigt garn som passar till något jag vill sticka eller väva.
Det har gått troll i mina garnhyllor, för garnmängden tycks aldrig minska hur mycke jag än väver o stickar.
Jag är en "Garnkramare" som aldrig får för mycke garn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar