lördag 20 juni 2015

Midsommarveckan

Mina hemvävda gardiner hänger nu i mina fönster och skapar en känsla av sommar.
Bomullsgardin med stramaljränder hänger i sovrummet. 

Gardinkappan, i bomull med lininslag, i köksfönstret.
 
Denna vecka har jag och hundarna varit ensamma hemma eftersom man, son och sonson är uppe i Jämtland och fiskar, deras bästa val av semesteraktivitet.
Adrian, barnbarnet mitt, i det iskalla vattnet "flugfiskar" efter öring (?)
 
Jag däremot har roat mig med solvning (1300 trådar ska solvas,) vävt handduk och stickat på min nya stickning, koftan Loppan .
 
Hundarna och jag har haft en lugn vecka med massor av promenader i regnet....
Det har regnat nästan 35 mm sen i onsdags kväll och det regnar fortfarande ....
 
Midsommarafton firade vi med två väninnor, med bl.a sill och potatis, men utan någon nubbe.Spray och Spirit (hundarna) var med, men de fick bara sin vanliga mat men massor av gos .Idag sover de bort den regniga dagen, för de var vakna mest hela dagen igår, inte kan man sov är vi har främmande i huset som gärna gosar med en. 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Det låter som du haft en bra midsommar så här långt. Så bra du kan ha det utan gubben ;) Dina gardiner är så fina- o inspirerande... jag blir så sugen. Särskilt sovrumsgardinerna tilltalar mig. Duktiga du.
    kram Monika

    SvaraRadera