tisdag 30 juni 2015

Fel storlek på koftan

Nu har det hänt igen....efter att ha stickat klart nästan hela bålen provar jag koft-embryot och den är STOR....för stor och jag som tom stickade ett prov på masktätheten.
Vad gör man, funderar ett tag ......(tar en kopp lugnande kaffe)
Och repar sen upp koftan
 Så nu är garnet fint igen efter ett vattenbad.
Det blev dagens jobb, repa upp, nysta garn, dra upp garnet på nystvindan, bada garn och hänga det på tork
Det ska bli en kofta som jag kan ha !!!
 
GÖR OM GÖR RÄTT.
 

3 kommentarer:

  1. Oj, även du, kan göra sånt. Ja heller riva upp än som jag krympa i tvättmaskinen till en sittdyna.
    Jag har slutat sticka runt, får dem alltid för stora.
    Himla fin blir den i alla fall. Du har varit duktig idag, även om det förstås känns som det gått bakåt.Men du har fått syssla med fina garner, det är inte så illa. Och svarat i telefonen från Anna- Clara.
    Kram på dig, min vän. Monika

    SvaraRadera
  2. ♥Enastående Eva-Lena ♥ Du får alltså vänta ett tag till på Din egna fina kofta ;)

    Christina

    SvaraRadera
  3. Trodde nästan att det var bara jag som slarvade och råkade ut för det.
    Har nu tröja nr 2 som är för stor. Tänkte att nästat ggr. Får jag ta tunnare stickor.

    SvaraRadera