måndag 28 juli 2014

Från sockor till vantar

"Skepp o Hoj" fick min senaste matta heta.
Mattan vävde jag i min svarta mattvarp som jag har solvat i gåsögon - spetskypert.
Så nu går jag och funderar på hur jag ska väva nästa matta....
 
Äntligen kom regnet och jag stickade klart ett par sockor.
 
Jag har stickat många par sockor i sommar, så nu tänker jag nog läsa på lite....


Jag vill nog sticka några vantar, men vilka ?
Jag har inte stickat lika många vantar utan behöver lite inspiration.
 
 

3 kommentarer:

  1. Oj, oj, man kan ju inte bli annat än jätteimponerad av allt du tillverkar t.o.m. mitt i sommarhettan!
    Christina W

    SvaraRadera
  2. Haha, ja nog har du skaffat dig inspiration till mera alltid.
    Du är flitig som en myra.
    Ses snart- då är du så välkommen, likaså de andra.
    Ha det gott.Kram Monika

    SvaraRadera
  3. Vilken fin matta ja beundrar även sockorna, ibland får man leta lite efter kreativiteten, men du är enorm.

    SvaraRadera