tisdag 8 juli 2014

Färdigt !

Äntligen har jag vävt ner min matta "Himmel blå" och monterat den.
Ibland tar det lite emot att väva i mattväven och annat kommer emellan.
Nu funderar jag på om jag ska solva om mattvarpen som är kvar, ja så blir det nog.
 
Jag har vävt ner handduksväven, fållat den, vävt hankbanden som jag har sytt i och tvättat dem en första gång för att förebygga småskrynklor.
Och dessutom använt och tvättat om en handduk....
 
Dessutom har jag tagit mig i kragen och stickat klart 2 sjalar,
 som har legat allt för länge i mina stickkorgar.
Väninnan Birgittas  Kirisjal.
 
och så denna sjal i Drops: grå Alpaca och grön Delight.
 


6 kommentarer:

  1. Men så UNDERBARA sjalar och mattan kanonsnygg!!!
    Den översta sjalen var helt underbar!! o sen tittar man på den nedre o den är lika fin!!! AH... säjer jag bara.
    Sen fattar jag inte hur du gör så fina mattor...på ALLA sätt. Fin i färger, i kombinationerna och jämnt och fint.
    AVIS!
    Men kram på dig i alla fall./Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monika
      Du kan också både sticka och väva fint. Jag är avundssjuk på alla fina stora dukar som du väver. Sådant tålamod som du har, väva mattor går ju fort mot drälldukar.
      Kram Eva-Lena

      Radera
  2. Snyggt!!!!!! Fattar inte hur du orkar i hettan. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Birgitta, du ska veta att jag har en sval vävstuga i källaren på vår villa, det är skönt att komma undan från värmen ibland och då väver jag så bra. Passar också bra att väva när regnet öser ner så slipper jag det eländet.
      Ha det gott i sommar vi ses på vävmässan i Umeå.
      Kram Eva-Lena

      Radera
  3. Alltså...........Det är ju bara så att dina grejer du gjort är bara hur fina som helst!
    Dessutom har du massor av kunskap, som du gärna delar med dig av och det tackar jag (och några till) för!
    Christina W

    SvaraRadera
  4. Du är så makalöst duktig och dessutom så flitig!!!!!

    SvaraRadera