tisdag 23 april 2013

Tråkigt väder = vävdag

 
Denna regniga o blåsiga dag passar det bra att sitta i vävstolen, väva och lyssna på en talbok.
Jag vävde på min matta, planerade nästa matta (kollade att jag har trasor som räcker) och vävde några spolar i Cottolinväven.
På förmiddagen var jag i vävstugan och gjorde klart en handuksväv som jag ska börja väva på imorgon, så idag har det blivit lite gjort i vävstolarna.

Under fikapausen vill Spray att jag ska göra något annat än att sticka på min Shetlands triangel-sjal.
T.ex. finns det goda skorpor i köket som skulle smaka gott för en sugen hund!

Mina två andra sjalar behöver jag också sticka på !
 
Jag längtar efter att få börja sticka med mitt blåa "Jitterbug" garn, men för skams skull måste jag först sticka klart en av mina påbörjade sjalar innan jag kan lägga upp till en ny.


2 kommentarer:

  1. Men oj vad du är flitig med sjalstickandet. Nu när det har lossnat för mig så vill jag också sticka sådana sjalar.

    SvaraRadera
  2. Oj, vad flitig du är. Många sjalar blir det...och fina.
    Ses snart :).
    Kram Monika

    SvaraRadera