torsdag 4 april 2013

Sticka provlappar

Ska sticka vantar för nästa vinter...men...jag lär mig aldrig att jag ska sticka ett prov först.
 
 
Nu var jag tvungen om jag inte ska behöva  sticka om början på vanten igen.
Jag provar med stickor 2,25 -  2,5 - 2,75 - 3 för att se bästa resultat med det 2 trådiga ullgarn jag tänker använda till mina vantar. Mitt mönstret som jag hade räknat på får jag naturligtvis också ändra så det passar maskantalet jag behöver.
 
Ja så kan det gå när jag envisas med att göra mina egna mönster....
Javisst, vet jag att andra redan har konstruerat fina mönster på vantar i ullgarn 6/2, men nu vill jag göra mina "egna" vantar.
 
 
Det vore ju enklare att hålla mig till sockstickning
men hur många sockor kan man sticka till familjen och vännerna ????
 
Utmaningar leder ju till att jag lär mig något nytt, så jag tragglar på med provlappen och ritar ett nytt mönster på vantar som passar mitt garn och maskantal/10cm.
 
 

2 kommentarer:

  1. Ja de blev lite stora..men kan du inte tova dem i maskinen!??..ha en bra helg.

    SvaraRadera
  2. Hej, ja lite stora kanske ;).
    Men så bra att ha provlapparna sen- för senare äventyr.

    Tack så jättemycket för det fina garnet- så otroligt mjukt och lent. Det ska bli ett nöje att sticka i det, o det ska absolut bli till mig själv.
    Kramar från Monika

    SvaraRadera