tisdag 12 mars 2013

Vävcafé

Ikväll har jag varit på mitt första "vävcafé" här i Västervik!
 
Vår vävstuga SKÄL & HJÄRTA med Barbro D o Anna-Clara H var de som tog initiativet till träffen.
Inträdes biljetten" var att ha med sig en väv, det blev många fina vävar som visades!
 
Kuddar i rosengång i trasväv.
 
Förningsduk vävd i bom 30/2 hänger på ryggstödet.
Det fanns damast , halvdrällar, våffelväv, olika kypert, ripsvävar m.m.
Det fanns vävar från finaste lintråden, silke, towgarner, bomullsgarn etc.
Ja, så många fina vävar och väverskor.
 
Vi var drygt 30 vävare som träffades, pratade och inspirerade varandra.
 
 

5 kommentarer:

  1. ÅH, vad roligt!
    Jag säjer som Nanne Grönvall sjunger; jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuuk....
    Ville vatt mä....varför ligger Västervik så långt borta.
    Kram från en dam i Nybro ;)

    SvaraRadera
  2. Så fantastiskt kul det låter. Önskar att jag kunde hitta något liknande i mina trakter. Så härligt att kunna byta lite erfarenheter med varandra.

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt initiativ vävstugan har gjort. Och vilken god tillslutning. Förstår att det var en givande kväll som säkert gav inspiration till nya vävar.
    Kramar till dej.

    SvaraRadera
  4. Ja, det var verkligen roligt att så många kom och oj - vad många fina vävar vi fick se och inspireras av!
    Ett bra initiativ! ☺
    Christina

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé med en en sådan inträdesbiljett.
    Ha en bra helg!
    maliz

    SvaraRadera