söndag 3 februari 2013

Mattan är klar


Jag har klippt ner mattan och fållat den medan jag lyssnade på stickpoden.
Mattan: "Sol, vind o vatten" är 75 cm bred och 240 cm lång.

Hundarna myser i uterummen och har koll på alla som går förbi på gatan!

Inte så roligt !!!!!
Snibbsjalen med förkortade varv blev inte bra eftersom det blev hål där jag vände mitt i varven.
 Idag har jag repat upp, kollad på Youtube och lärt mig hur man gör för att det inte ska bli hål.
Nu gäller det att jag stickar på rätt sätt så sjalen blir klar någon gång!

6 kommentarer:

  1. Så vacker mattan blev! Sandstrand och hav, härligt. Vad har du gjort för kant, anar att du bara knutit råbandsknopar av varpen för att sy över?

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig matta det blev!
    Även jag vill gärna se dina avslutningar...
    Jag har faktiskt också hunnit sitta lite i min matta...

    Sticka med krusigt garn - ja, det gör man ibland ;).
    Ses, kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig matta det blev!
    Sommar och värme, strand och hav, det längtar man efter när man ser din nya matta.
    Ha en bra vecka!
    maliz

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg matta med härliga färger... du är så bra på att få till det, så att färgerna flyter i hop så fint!
    Kram Irené

    SvaraRadera
  5. En snygg blå matta till. De försvinner väl fort i butiken.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. En riktig vacker blå matta. Vilken typ av kant planerar du?
    Hoppas den går fint i er butik och ha en bra vecka.//MalinSj

    SvaraRadera