tisdag 24 april 2012

Stickhelg i Omberg

Tvåändsstickning uppläggning på lördag morgon
Lördag lunch

Söndag morgon

Nu har jag varit på Stickameras Kurs i  Tvåändsstickning.
 Catarina Jonsson var vår "lärarinna" hon visade oss fina vantar och muddar stickade i tvåändsstickning, en mycket gammal teknik.
Sen var det " bara" att lära sig sticka på nytt, stickan i fel hand, lägga upp med tre trådar, sticka med två trådar.  Vi har "Krusat," vi har gjort flätor i stickningen, vi har stickat mönster med tre trådar och resultatet blev varsin mudd efter många många timmars stickande.
Långsamhetens lov, tålamod, massor av suckar och många glada skratt!

Här är garnerna som fick följa med mig hem!

Hur enkelt kan det vara att bara välja bland alla dessa härvor????


Det var en helt enkelt en stickig helg bland likasinnade garnkramare.
Mycke skratt, en hel del tips och mycke glädje!

3 kommentarer:

  1. Det ser härligt ut, och SVÅRT!!
    Förstår att du hade en rolig helg, du också:)
    Ses och hörs.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen en rolig helg! Ska bli kul och se om det blir något tvåändsstickat här framöver för alla flitiga elever!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!!Nu hittade jag till dej..Tusen tack för det fina paketet som kom idag, Mycket kul i det.. ja som sagt jag tycker om att pyssla med lite av varje...just nu virkar jag..vill bli det då det blir varmare.Skall nog hitta på nått fint av det ljuvliga blåa garnet!! Jag stickar en sjal av det röda lingarnet.Ha det så bra o så skall jag följa dej oxå. Kramar från Finland...

    SvaraRadera