söndag 13 november 2011

Röda vävar

Gårdagens väv som jag jobbade med är en Cottolinlöpare i min lilla "Jonasvävstol".

Jag varpade bara ca 9 meter för det var så långt det röda garnet räckte till.


Dagens varpfläta blev 14 meter precis så långt som det svarta bomull 16/2 räckte till.
Det ska bli en ripsväv med rött inslag till julförsäljningen.
Nu ska jag bara dra på väven i vävstolen, solva de dryga 1100 trådarna, skeda trådarna, knyta fram o ner väven innan jag får nöjet att väva ungefär 8 dukar.
Jag får återkomma med mina vävar när jag har hunnit väva ner dem.

När jag tar en paus från vävstolarna så  stickar jag pulsvärmare och virkar mormorsrutor.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att se vackra varpflätor. Ska bli roligt att se din ripslöpare. Fin löpare du väver nu också.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. härlig jullöpare! mustiga färger- precis som det ska va vid jul:)
    detär en särskild känsla att ha en varpfläta- man har allt det roliga framför sej.
    ses :) kram monika

    SvaraRadera