söndag 17 januari 2016

Inspiration

Nu råder bister vinterkyla men:
Om bara 5 månader kan vi njuta av värmen igen.
Man kan kanske hoppas att vi får en tidig vår ...
 
Men tills dess får jag sitta under filten och värma mig, medan jag stickar.

 
Igår lördag hade vi kurs i färglära med Marianne Käfert som kunnig ledare.
Vi peppar våra medlemar i Sydostvävarna att väva färgglatt till Riksårsmötet i Norrköping.
Bl.a. gjorde vi varsin färgcirkel i ullgarn.
Det blev en heldag med massor av bra "input" och skapar glädje.
 
Själv letar jag inspiration bland mina foton till nya alster.
 
Väskor från "Gamlia" ?  i Umeå -14
 
Vackra rosengångsmattor från Väv -14 i Umeå
 
Plattväv från Nordiska vävutställning år -12

Ännu en fin plattväv från Textilmuseet i Borås under Väv -11
 
 

 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar