onsdag 25 november 2015

Nya mattor

En dryg månads vävning har gett mig 7 nya mattor !

Idag vävde jag den sista fållen på sista mattan och klippte ner väven.
Nu återstår att fålla mattorna och ta foto på var matta för sig,
Ja och så ska vävrummet städas, för oj, så mycket damm det blir när man väver mattor.
 
Sen ska jag väva julklappar, stora härliga badlakan med matchande handdukar till.
 
Jag har köpt mig 2 nya hantverksböcker i november:
En jättebra ide bok för flerfärgsstickning
. Det är så att jag bara vill gräva i min restgarnslåda och börja sticka något färgglatt.
 
Och så lite inspiration för broderi.
 
Det var allt det roliga men.....
 
Vår ena Tollartik Spray blev sjuk och fick hjälp att operera bort livmodern på Läckeby djursjukhus.
Inte så trevligt när man nästan är 12 år, men allt har gått bra !
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar