onsdag 15 april 2015

Sista mattväven för våren.

Nu är sista mattan nerklippt, det blev en ljus sommarmatta.
Nu står vävstolen så tom och ledsen !
 
Efter helgen så ska jag varpa gardiner till ett sovrum och sen ska jag väva dem i min 120 cm vävstol där den ljusa mattvarpen har varit uppsatt. Jag ska göra ljusa gardiner med smala ränder i rummets färger, visst är det härligt att få skapa det man själv vill ha ?!
 
Jag har stickat en sjal till en vävinna som har fyllt jämt.
 
Nu ska jag sticka en fin spetssjal medan jag lyssnar till Sagan om Ringen trilogin. Det kommer att behövas många timmars lyssning innan den spetssjalen är färdig.
Sjalen ska vara över en väninnas dotters bröllopsklänning i juni!
Fin ska den bli !
 
Idag hänger tre par sockor på blockning nere i tvättstugan.
 
Till helgen åker jag till Karlskrona på Riksföreningen för Handvävnings årsmöte.
Det ska bli spännande och trevlig !
 
 

 
 
 

2 kommentarer:

  1. WOW!! Vilken sjal!!! Milde tid.
    Och sockarna o mattan - men i detta inlägg glänser sjalen. Fantastisk.
    Ses på fredag :)
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Wow, you've been so busy! Congratulations on finishing your rug. Enjoy listening to the LOR :-)

    SvaraRadera