torsdag 12 mars 2015

Mina sjalar

Jag har frossat i sjalar ett tag....
Tre stickade sjalar och en vävd sjal är färdiga !
Sjalarna på trappen: den blå sjalen är en Ingrid-sjal,  den svarta är en tidigare mysteriestickning från Stickaföreningen och en vävd sjal som jag hade som ett mönsterkit från Väv i Umeå.
 
Så har jag stickat en sjal i ett entrådigt svenskt ullgarn.
Två sjalar sitter på stickorna just nu och en sjal är på planeringsstadiet.
 
I min 160 cm Glimåkra vävstolen sitter just nu en handduk i Cottolin med åtta skaft och nio trampor.
 

4 kommentarer:

  1. Åh,så fint!!
    Längtar så efter den blå sjalen!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Snygga alster visar du! Gillar handdukmönstret. Jag blev också färdigt med min Malof-sjal, knutade fransorna igår. Önskar en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Så underbara sjalar!! Du är en mästare på det.
    Handdukar är döfräsig.Roligt med lite färg!! Liknar en väv jag vävt, med rutor i rutorna, som varit i vävmagasinet- men de tär inte riktigt den tycker jag. Snygg!
    Ses i morgon:D
    Kram Monika

    SvaraRadera
  4. hej o tack för din kommentar.. ja visst är det så då en går bort,,det tar ett tag förrän man fattar det..farfar fick ju va frisk in i det sista.. han skulle ha fyllt 90 nu till sommaren så åldern hade han ju nog om man tänker så.Men vi har bott vägg i vägg o sett honom varje dag..
    Jättefina sjalar du har där på trappan...

    SvaraRadera