torsdag 15 maj 2014

Mycket läsning och lite stickning

Jag är alltid lite tidsoptemist i alla fall, när jag lånar en bok på 7dagarslån,
när jag ska ha ett styrelsemöte här hemma (oj vad jag ser damtussar och tassavtryck när det väntas storfrämmande av bästa vävinnorna) och en kompisresa till stora butiken Gekås (inte min "cup of tea" men två trevliga dagar blev det). Veckan har gått fort.

Så idag har jag läst och läst så jag hann lämna tillbaka boken innan bilioteket stängde för dagen och lånetiden gick ut. Jag hann ta en kort runda bland böckerna och då hittade jag ännu en bok jag vill läsa naturligtvis med ett "7 dagars lån"......
Så nu ska jag snabbt läsa om pensionärernas vidare äventyr.
Jag ska bara jobba i vår butik på lördag och sen fira fina Anette Carlsson som har fyllt jämt.
Så på söndag har jag bestämt mig för att väva mest hela dagen för vävstolarna har stått overksamma en vecka då. Jag vill få minst en av vävstolarna tomma så jag kan få väva några ripsmattor till sovrummet och ev. någon till butiken.
 
Jag har stickat lite på ett par sockor i veckan.

Sen har jag ett stickprojekt som började som en socka men nog blir en vante istället.
Det blir inte alltid som man har tänkt sig.
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Bra med boktips..den första har jag inte läst men annat av samam författare o den andra har jag heller inte läst. Fin vante.ha de gott.

    SvaraRadera
  2. Den boken ser intressant ut. Jag lånar också böcker och sedan hinner jag inte läsa dem. Håller på med tipsmattor än. Plockar mönster. Ha det så gott och kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Du är då den flitigaste av flitiga! Och jag kan meddela att dammtussar såg vi inga, och inte hade vi letat efter dom heller;) Det var en mycket trevlig dag! Och den fina vanten ligger på den superfina handduken, som jag blev riktigt sugen på. Tack för inspiration av alla de slag.
    Kram Monika. Ha en trevlig helg och hälsa Anette.

    SvaraRadera