torsdag 17 april 2014

Påskägg

Jag fick en fin påskpresent i brevlådan idag, ett stort brev fån min Hemlisvän.
I brevet fanns ett härligt garn från Easy Knit, mönster, gott te, chokladägg och ett fint litet metallägg.
Metall-ägget var från "Tant Kofta" med så fina knappar och en liten uppmaning!
Tack snälla Kerstin (stickmor.blogg.se) ifrån Landskrona, jag har fått så fina presenter av dig!
 
Det lilla plåtägget får sällskap av tre lite större plåt-ägg i mitt fönster.
 
 
Den jag har skickat garn presenter till under tre månader är goda vännen Monika Carlsson i Nybro.
Det har varit så roligt att sätta ihop paketen till henne utan att avslöja att det var jag som skickade till henne. Nog har hon varit lite misstänksam allt, men jag fick säga på frågan vem min Hemliga vän var att hon bor i Göteborg fastän det var dit jag skickade "Garn & te 9" bytet, som jag också var med i. Hoppas att Monika förlåter mig för min "Vita lögn" men jag kunde ju inte avslöja mig för tidigt. Kram på dig Monika vi ses i Örebro!
 
Idag har jag bl.a.vävt lite band som ska bli hankband åt kökshandukar som jag väver.
 
 
nu ska jag följa rådet för en bättre påsk från "Tant Kofta"
"Sopa allt under mattan innan du flyger"
 
GLAD PÅSK

 

1 kommentar:

  1. Haha, det blev lite extra knorr på det hemliga, att det var du. Jag tänkte att jag ska fråga lite i förbigående så där...men du var så kvick att svara Göteborg :), men jag anade nog ändå. Klart att du inte skulle avslöjat dig. Det blev extra roligt att det var från DIG. Jag har blivit så bortskämd av dig.
    Fint paket har du också fått ! O vilka jättefina ägg du har!
    Ja, vi ses nästa vecka. Blir roligt. Kram Monika.

    SvaraRadera