söndag 16 juni 2013

Stickhelg i Halmstad

I helgen har jag varit på en så mysig Stickhelg i Simlångsdalen utanför Halmstad.
 
Vi stickade och hade det mysigt på Värdshusets balkong.
 
 
"Visa Lisa" visade oss olika tekniker och finesser på sina sjalar.

Vi hade möjlighet att vara med på olika kurser, jag valde att lära mig grunderna i dubbelstickning och att sticka med "magic loop".
Detta har jag med mig hem förutom massor av trevliga minnen av mötet med likasinnade och mycket trevliga kvinnor o en stickkunnig man.
Tack alla nya goa vänner!!
 

2 kommentarer:

  1. Åh, en sån rolig helg du haft.Förstår att det är många intryck i huvet, och idéer som ska förverkligas nu, Det blir spännande att se.
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  2. Men vilken tur att du fick lite garn med dej hem:-)! Så snabbt som du stickar så gäller det att ha lager. Färgskalan är väl vald!

    SvaraRadera