onsdag 23 januari 2013

Dagens utmaningar

Dagens första utmaning var att få ordning på väven i "nya" vävstolen. Skaften stod åt alla håll jag fick inget bra skäl, fel lattor så snöret från skaft till latta gick snett (fixat)....bytt till nickepinnar med rätt längd på snörena mellan skaft o nickepinnar (fixat). Nu fungerar väven som den ska !!!!


Andra utmaningen var att lära mig att sticka sockan från tån o uppåt med magic loop, tack You Tube. 
Tänk vad man kan lära sig på internet.


Jag har stickat klart bålen på min kofta och börjat med ena ärmen. Jag började på koftan för ett år sedan men nu vill jag bara få den klar.
Ja som vanligt har jag ett pussel på gång ännu ett WASGIJ? pussel.

Hemmaodlad bomull!
Visst är frökapseln fin....
mannen i huset odlar bomull och nu hade en frökapsel öppnat sig.
Ett riktigt konstverk!




2 kommentarer:

  1. Nämen, käre tid. kan man odla bomull? Ja, det klart man kan...någonstans i världen, men här?
    Coolt!
    Fönsterremsorna blir jättesnygga! Sober färgställning, som du inte tröttnar på.
    Jag håller oxå på med första ärmen....går trögt.
    Ska vi låta dom träffas den 9:e?
    Hörs o ses:)
    Monika

    SvaraRadera
  2. Jag älskar ränder och jag tror både, repväven och koftan blir jättesnygga.
    Hälsningar
    maliz

    SvaraRadera