torsdag 20 december 2012

Avkopplande stickning

Igår när julklappsvantarna var färdigstickade tog jag fram boken "Sticka Halsdukar Kragar Snibbar" av Ann-Mari Nilsson.
Nu vill jag bara "njutasticka" och jag hade läst i någon blogg att "Nerifrån" snibben var så trevlig att sticka o fungerade så bra, så jag tog fram Indiecita Baby Alpacka garn ur mitt lager och stickor nr 4 och började på en fin snibb.....
Idag kom första ledtråd i årets mysteriestickning : Fingervant Tindra
Jag ska lägga upp för vantarna efter julafton. Förra året var mysteriestickningen en sjal, så spännande det var att sticka den och så fin den blev...så nu måste jag bara prova att sticka fingervanten.
Om du vill ha en trevlig stickupplevelse i helgerna så besök Stickaföreningen. Är du inte medlem så har du massor av fina tips o mönster att prova men som medlem har du dessutom mysteriestickningen och många fler fina mönster att prova på.


3 kommentarer:

  1. Jag ser direkt att jag kommer att ha stor nytta av den sidan. Tack för tipset.

    Härlig sjal du stickar. Mys-stickning.Hoppas förkylningen avtagit något- så du blir ordentligt pigg till jul.
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  2. Så fin din sjal blir. Ska bli roligt att följa dina stickprojekt framöver.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dej en riktigt GOD JUL.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera