fredag 14 september 2012

Början på en ny matta....

Jag har bara börjat på en ny matta i höstens färger. Tyvärr så gör mitt eksem på händerna att jag inte kan väva i mattväven just nu! MEN jag vill ju väva, men huden bara spricker på fingrarna av den vassa mattvarpen.

Att sticka går mycket bättre bara jag smörjer in mig med fet kräm då o då under dagen.
 Fina blå sockor ska det bli....
Och turkos-vita sockor i ett roligt garn!
Jag kan inte bara ha en stickning igång utan växlar gärna mellan olika stickningar.


3 kommentarer:

  1. Den mattan tror jag blir riktigt fin, sådana färger tycker jag om
    Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Dom färgerna gillar jag, härligt varma färger i mattan och snyggt med den avikande smala bården... hopppas snart du blir fri från eksemet och kan väva vidare!
    Kram Irené

    SvaraRadera
  3. Ojoj- vilka härliga färger i mattan! Den kommer att värma upp vilket rum som helst. Underbara färger.
    Men usch med dina händer! När ska detta gå över?
    Tycker så synd om dig.
    Men tur att du kan sticka...och det gör du ju gärna och fint.
    Kram Monika.

    SvaraRadera