onsdag 11 juli 2012

3 mattor

Äntligen har jag klippt ner 3 mattor ur mattväven.
Syster Britts matta som Spray provar!

Sommar mattan.
195 cm  lång och 65 cm bred.

Mattan  "Lagun" .
215cm lån och  65cm bred
Min första matta i turkosa nyanser.

Jag gillar inte fransar på mattor så jag fållar alla mina mattor.
Jag väver fållen med enkla trasor och resten av mattan med dubbla trasor för att få fram mer nyanser.
Nu har jag varp kvar i vävstolen så det blir några mattor till, så förhoppningsvis har jag fler mattor att visa senare i sommar.

4 kommentarer:

  1. Åh, så fina!!
    Är så avundsjuk. Vill ha, vill kunna!
    Kan man väva trasmattor i en 70 vävstol?
    Du gör såå fina mattor.
    kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monika
      Visst kan du oxå! Det gäller ju bara att ha rätt trasor och fantasi. Har 70 cm vävstolen tyngd i slagbommen och du slår hårt så visst kan du väva trasmattor i den. Jag föredrar att väva mattorna i min 160cm Glimåkra framför 120cm vävstolen eftersom jag upplever att mattorna blir tätare i den tyngre vävstolen.
      Ikväll drar jag vinsterna i lotteriet.
      Kram Eva-Lena

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fina mattor. Du är enastående duktig med färger.

    SvaraRadera