tisdag 18 oktober 2011

Arbetsdag!

Idag har jag jobbat i vår butik nere i stan. Jag har sålt choklad, te och lite hantverk.
Pralindisken sett från insidan!
En av linsjalarna från som jag vävde igår tog jag med ner till butiken.
Vävd i lin 16/1, så jag får väva försiktigt så den blir jämt.
Det är inte alls som när jag väver mattor o rips då jag får ta i av alla krafter när jag väver.
Så ser det ut idag på en del av min sektion i affären.
Vi är en grupp på 6 kvinnor som har affären ihop, med olika konsthantverk: keramik, glasfusing, tavlor, smycken, väsen, vävt, stickat, sytt, rumpvärmare etc.


2 kommentarer:

  1. Vad fina dina linnesjalar blev. Vad har du för sked när du väver dem? Ser väldigt luftiga ut.
    Oh, vilka härliga praliner. När jag kommer till din stad kommer jag att besöka den affären.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. åh, vad fin sjalen blev!!!! o så gott det ser ut i affären:) där skulle man trivas gott!!
    vill absolut titta in o låta själen njuta när jag har vägarna förbi.
    hälsn monika i nybro

    SvaraRadera